Eerste prikjes
Week 11 (vanaf 27 sept.)
Woensdags gaan we weer langs het consultatiebureau, waar Vigo z'n eerste vaccinaties krijgt. Gelukkig vallen de prikjes mee, hij fronst bij de eerste en huilt pas halverwege de tweede. Marije vond het waarschijnlijk erger dan Vigo zelf.Hij wordt ook weer gewogen en gemeten: 6600 gram (al 3 kilo meer dan bij geboorte) en 61,5 cm met kromme beentjes (dat zegt dus niet zoveel). Hij zit daarmee op de bovenste curve en groeit dus erg goed. Z'n hoofdomtrek is gemiddeld.
Deze week wordt er ook voor het eerst op Vigo gepast. Gitte zorgt voor hem en geeft hem de fles, zodat wij rustig samen door het centrum van Utrecht kunnen slenteren en shoppen. Voelt toch wat onwennig! Na 2,5 uur zijn we weer thuis en blij ons mannetje weer te zien (nee, langer hielden we het niet uit).
Hij is nu vooral bezig met speeltjes laten bewegen en rammelen en wil steeds zitten en staan (met onze hulp). Ook babbelt en lacht hij steeds meer en maakt nieuwe geluidjes. Hij wordt steeds actiever overdag, wil dan veel aandacht en maar weinig slapen. Zo worden we goed bezig gehouden :o) Gelukkig slaapt hij 's nachts wel: in Frankrijk begon hij al met langer slapen, maar sinds deze week komen we pas echt aan onze slaap, er zit steeds 7,5-8 uur tussen de laatste en eerste voeding!
3 Comments:
Jee! Eindelijk welverdiende nachtrust! Geniet ervan. En als je je mannetje(s) nog eens eventjes alleen kunt laten ga ik graag een keertje met je shoppen in Utrecht!
groetjes
Hee Miekie, lijkt me heel erg leuk om samen te gaan shoppen! Moeten we zeker doen, wanneer heb je zin?
Leuk! Ik heb altijd zin, maar denk dat het verstandig is om het na het volgende salaris te doen ;-). Zal ik je dan eens bellen?
groetjes!
Een reactie posten
<< Home